ІНДИВІДУАЛЬНА ОСВІТНЯ ТРАЄКТОРІЯ

Інтерактивні технології

Інтерактивне навчання – спосіб пізнання, заснований на діалoгових фoрмах
взаємодії учaсників ocвітнього процесу; навчання, занурене в спілкування, в ході якого в учнів формуються навички cпільної діяльності, метод, при якому всі навчають кожного і кoжен навчає всіх. Відповідно, інтерактивні технології спрямовані на реалізацію форм взаємодії учасників освітнього процесу.

Інтерактивні технології навчання сприяють ефективному розвитку в кожної особи системи загальнолюдських цінностей та загальноприйнятих норм поведінки; розвитку здатності цінувати свободу та вміння користуватися нею; усвідомленню особистої відповідальності та вмінню об’єднуватися з інши­ми членами суспільства задля розв’язання спільної проблеми; розвитку здатності визнавати і поважати цінності іншої людини; формуванню навичок спілкування та співпраці з іншими членами групи (суспільства), взаєморозуміння та взаємоповаги до кожного індивідуума; вихованню толерантності, співчуття, доброзичливості та піклування, почуття солідарності й рівності; формуванню вміння робити вільний та незалежний вибір, що ґрунтується на власних судженнях та аналізі дійсності, розумінні норм і правил поведінки в суспільстві та поваги до них, знанні законів, основних прав людини; особистій відповідальності та громадянському обов’язкові.

Групи інтерактивних технології:

  • корпоративного навчання (“Робота в парах”, “Ротаційні трійки”, “Два – чотири – всі разом”, “Карусель”, “Робота в малих групах”, “Робота в групах за інтересами”, “Акваріум”);
  • колективно-групового навчання (“Мозковий штурм”, “Мікрофон”, “Навчаючи – учусь”, “Незакінчені речення”, “Дерево рішень”, “Ажурна пилка”);
  • ситуативного моделювання (імітаційні ігри, рольова гра, судове слухання, громадські слухання);
  • опрацювання дискусійних питань (“Метод ПРЕС”, “Обери позицію”, “Зміни позицію”, “Шкала думок”, “Дискусія”, “Дискусія в стилі телевізійного ток-шоу”, “Дебати”).

Корисні ресурси з інтерактивних технологій

З відеоуроку “Інтерактивне навчання: інструменти та технології” педагоги дізнаються, як інтегрувати ігри, мультики та інші активності в навчання.

Інтерактивне навчання: інструменти та технології для цікавих уроків (відеоурок від платформи “Дія. Освіта”)

Інтерактивні вправи від Всеосвіти

Де знайти готові інтерактивні вправи та тести від TeachHub

LearningApps – інтерактивні вправи за предметами  від «УМІТИ»

Інтерактивні методи навчання від платформи PedRada

Інтерактивні технології навчання (презентація)




В умовах воєнного стану

Працювати та навчатись в умовах воєнного стану – виклик для кожного учасника освітнього процесу. Головним та надважливим завданням стає збереження життя і здоров’я всіх учасників освітнього процесу, а для керівників усіх рівнів – забезпечення державних гарантії для педагогічних працівників щодо збереження робочих місць та виплати заробітної плати.

Воєнний стан відкоригував формат онлайн-освіти. Українські школи, за можливості, відновили навчальний процес у дистанційному форматі, а діти-біженці отримали змогу вчитися не тільки зі своїми вчителями, а також в інших школах України та за її межами. Державні та приватні ресурси дистанційної освіти надають можливість усім охочим дітям безкоштовно навчатися за освітніми програмами з можливістю отримання документа про освіту державного зразка. Крім того, кожен з учасників освітнього процесу (діти, їхні батьки, педагогічні працівники) потребує психологічної підтримки для подолання психотравми, якої ми зазнаємо зараз у тому чи іншому ступені.

Команда МОН забезпечила безкоштовний доступ закладів освіти України до кращих світових цифрових ресурсів та інструментів. Започаткований проєкт «Цифрові сервіси для освіти України» має на меті дати закладам освіти актуальну інформацію та поради щодо безкоштовних можливостей організації дистанційного та змішаного навчання. 



СУПЕРВІЗІЯ В СУЧАСНОМУ ОСВІТНЬОМУ КОНТЕКСТІ. НОРМАТИВНО - ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ.

Супервізія розглядається  як інструмент професійної підтримки та професійного розвитку, що передбачає комплекс заходів із навчально-методичного супроводу педагогічних працівників закладів дошкільної та загальної середньої освіти в умовах реалізації завдань 

Нової української школи




Як організувати викладання предметів в умовах війни


Війна вносить свої корективи у низку сфер життя. Змін потребує і викладання окремих навчальних предметів у школі. Державна служба якості освіти у співпраці з ініціативою «Система забезпечення якості освіти», що впроваджується в межах проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe), та командою підтримки реформ МОН розробили поради щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану.


Індивідуальна траєкторія професійного розвитку педагога

Ідеальний вчитель... по нашому та "по їхньому"



Сертифікація – це зовнішнє оцінювання професійних компетентностей вчителів. Її мета – виявити і заохотити вчителів з високим рівнем майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню.

Відповідно до Положення про сертифікацію педагогічних працівників учителі беруть участь у сертифікації виключно на добровільних засадах і можуть відмовитися від участі на будь-якому її етапі.
Згідно з наказом МОН, цьогоріч участь у сертифікації зможуть взяти не більше 2000 педагогів.
Сертифікація складається з трьох етапів, що відбуваються послідовно один за одним, а саме із:

незалежного тестування учасників сертифікації (проводить Український та регіональні центри оцінювання якості освіти);

самооцінювання учасниками сертифікації власної педагогічної майстерності (проводить Державна служба якості освіти та її територіальні органи); Матеріали на допомогу учасникам від ДСЯО:https://www.youtube.com/watch?v=Rb-r2vaJh8Q

вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації (проводить Державна служба якості освіти та її територіальні органи).
До кожного наступного етапу допускатимуться ті учасники, які успішно пройшли попередній.

 


Професійний стандарт вчителя

Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства затвердило професійний стандарт за трьома вчительськими професіями.

Про це повідомили на сайті МОН.

Затверджені такі стандарти:

  • Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти;
  • Вчитель закладу загальної середньої освіти;
  • Вчитель із початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста).

Документ визначає загальні (громадянська, соціальна, культурна, лідерська та підприємницька) і професійні компетентності вчителя. Професійні компетентності такі:

  • мовно-комунікативна;
  • предметно-методична;
  • інформаційно-цифрова;
  • психологічна;
  • емоційно-етична;
  • педагогічне партнерство;
  • інклюзивна;
  • здоров’язбережувальна;
  • проєктувальна;
  • прогностична;
  • організаційна;
  • оцінювально-аналітична;
  • інноваційна;
  • рефлексивна;
  • здатність до навчання впродовж життя.

Стандарт також містить опис професійних компетентностей учителя за кваліфікаційними категоріями – спеціаліст, спеціаліст другої категорії, спеціаліст першої категорії, спеціаліст вищої категорії.

У МОН переконані, що документ дасть змогу вчителям визначати чіткі орієнтири власного професійного розвитку, а також запобігатиме необ’єктивному оцінюванню професійних компетентностей під час атестації та сертифікації.

Ознайомитись зі стандартом можна в документі:

Завантажити документ

Професійний стандарт розробили МОН спільно з Українським інститутом розвитку освіти за участі вчителів і директорів шкіл, фахівців, які здійснюють підготовку вчителів, підвищення їхньої кваліфікації та проводять сертифікацію вчителів. Також розроблення підтримували проєкти “Навчаємось разом” і “Професійний стандарт вчителя нового покоління і кращі НУШ технології: у взаємодії між академічними спільнотами університетів і вчителями-практиками”.

Документ погоджений Національною академією педагогічних наук України та Профспілкою працівників освіти і науки України.

Після затвердження нового стандарту мають визнати нечинним професійний стандарт “Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти” 2018 року.

Джерело: https://nus.org.ua/news/zatverdyly-try-profesijni-standart-vchytelya-dokument/

Інтерактивний посібник

Як організувати освітній процес у 2021/2022 навчальному році?




10 порад практичному психологу-початківцю

Анкета самооцінювання власної педагогічної майстерності

Платформи та сервіси дистанційного навчання




                                           
                MOZABOOK














Немає коментарів:

Дописати коментар