СУПЕРВІЗІЯ В СУЧАСНОМУ ОСВІТНЬОМУ КОНТЕКСТІ. НОРМАТИВНО - ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ.
Нової української школи
Як організувати викладання предметів в умовах війни
Індивідуальна траєкторія професійного розвитку педагога
Ідеальний вчитель... по нашому та "по їхньому"
Сертифікація – це зовнішнє оцінювання професійних компетентностей вчителів. Її мета – виявити і заохотити вчителів з високим рівнем майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню.
Відповідно до Положення
про сертифікацію педагогічних працівників учителі беруть участь
у сертифікації виключно на добровільних засадах і можуть відмовитися від участі
на будь-якому її етапі.
Згідно з наказом
МОН, цьогоріч участь у сертифікації зможуть взяти не більше 2000
педагогів.
Сертифікація складається з трьох етапів, що
відбуваються послідовно один за одним, а саме із:
незалежного
тестування учасників сертифікації (проводить Український та
регіональні центри оцінювання якості освіти);
самооцінювання учасниками сертифікації
власної педагогічної майстерності (проводить Державна служба якості освіти та
її територіальні органи); Матеріали на допомогу учасникам від ДСЯО:https://www.youtube.com/watch?v=Rb-r2vaJh8Q
вивчення практичного досвіду роботи
учасників сертифікації (проводить Державна служба якості освіти та її
територіальні органи).
До кожного наступного етапу допускатимуться ті
учасники, які успішно пройшли попередній.
Професійний стандарт вчителя
Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства затвердило професійний стандарт за трьома вчительськими професіями.
Про це повідомили на сайті МОН.
Затверджені такі стандарти:
- Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти;
- Вчитель закладу загальної середньої освіти;
- Вчитель із початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста).
Документ визначає загальні (громадянська, соціальна, культурна, лідерська та підприємницька) і професійні компетентності вчителя. Професійні компетентності такі:
- мовно-комунікативна;
- предметно-методична;
- інформаційно-цифрова;
- психологічна;
- емоційно-етична;
- педагогічне партнерство;
- інклюзивна;
- здоров’язбережувальна;
- проєктувальна;
- прогностична;
- організаційна;
- оцінювально-аналітична;
- інноваційна;
- рефлексивна;
- здатність до навчання впродовж життя.
Стандарт також містить опис професійних компетентностей учителя за кваліфікаційними категоріями – спеціаліст, спеціаліст другої категорії, спеціаліст першої категорії, спеціаліст вищої категорії.
У МОН переконані, що документ дасть змогу вчителям визначати чіткі орієнтири власного професійного розвитку, а також запобігатиме необ’єктивному оцінюванню професійних компетентностей під час атестації та сертифікації.
Ознайомитись зі стандартом можна в документі:
Професійний стандарт розробили МОН спільно з Українським інститутом розвитку освіти за участі вчителів і директорів шкіл, фахівців, які здійснюють підготовку вчителів, підвищення їхньої кваліфікації та проводять сертифікацію вчителів. Також розроблення підтримували проєкти “Навчаємось разом” і “Професійний стандарт вчителя нового покоління і кращі НУШ технології: у взаємодії між академічними спільнотами університетів і вчителями-практиками”.
Документ погоджений Національною академією педагогічних наук України та Профспілкою працівників освіти і науки України.
Після затвердження нового стандарту мають визнати нечинним професійний стандарт “Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти” 2018 року.
Джерело: https://nus.org.ua/news/zatverdyly-try-profesijni-standart-vchytelya-dokument/
Як організувати освітній процес у 2021/2022 навчальному році?
10 порад практичному психологу-початківцю
Анкета самооцінювання власної педагогічної майстерності
Платформи та сервіси дистанційного навчання
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Немає коментарів:
Дописати коментар